Saturday, May 9, 2015

Keputusan nekad.

Assalamualaikum.

Semalam aku dah buat keputusan yang sangat nekad. Seharian dok bincang dengan suami pasal benda ni. Akhirnya, kami berdua bersetuju untuk meninggalkan Salsabeela dalam jagaan abang dan kakak ipar aku buat sementara waktu atas sebab-sebab yang tidak dapat dielakkan.

Aku menangis sepanjang malam. Sedih memikirkan anak aku yang akan ditinggalkan pada jagaan orang lain dalam satu tempoh masa yang agak lama.

Aku peluk Salsabeela sekuat hati aku. Bimbang rindu tak dapat dibendung nanti walaupun hakikatnya pasti jua akan rindu segunung. Terlalu rindu.

Aku katakan padanya, "Ummi taknak pisah dengan Salsabeela, tapi ummi terpaksa. Nanti bila ummi cuti, ummi datang amek Salsabeela balik." Airmata aku menjadi terlalu murah. Aku tak sangka akhirnya anakku Salsabeela terpaksa dilepaskan juga buat satu tempoh tertentu.

Dan aku juga nekad untuk amek cuti menjaga anak selama dua bulan. Lantaklah apa orang nak kata. Anak aku lebih perlukan aku.

Sampai masa tu, silalah bertahan wahai anakku sayang. Ummi akan sentiasa merinduimu siang dan malam.

P/s: Ummi sanggup berkorban apa saja demimu anak. :'(

Salsabeela rindu ummi tak nanti? TT.TT


No comments: